‘De tweede bekroning gaat naar een speelse bundel. Een boek waarin woord en beeld niet van elkaar los te koppelen zijn. Een boek waarin veel te lezen, maar ook veel te ontdekken valt. De auteur weet als geen ander in ogenschijnlijke eenvoud het wonder van de taal te vatten. Meer nog, de auteur voelt feilloos aan wat het voor een kind is om dat wonder te ontdekken, en met hoeveel plezier die ontdekking gepaard gaat. In dit boek krijgen alle letters van het alfabet een plaats in een spitsvondig gedicht in een heldere en toegankelijke taal, voor kinderen die pas kunnen lezen.’ (Juryverslag Boekenwelp, februari 2008)
‘De tekst getuigt van veel taalgevoel door het spel met klanken en met de betekenis van de woorden. De illustraties zijn al even speels en van hoge kwaliteit. En ook aan de typografie is veel aandacht besteed: de letter die aan de beurt is, is consequent in rood en de opmaak van de tekst loopt soms schuin over de bladzijde. En gaandeweg kan er ook nog geteld worden! Een verzorgde, educatieve uitgave waarmee leren lezen een feest wordt.’ (NBD Biblion, maart 2008)